SEO Agency > اخبار > دسته‌بندی نشده > صفر تا صد ثبت علامت تجاری – پردیس ثبت

صفر تا صد ثبت علامت تجاری – پردیس ثبت

  • ارسال شده توسط: admin
  • دسته بندی : دسته‌بندی نشده, وبلاگ

صفر تا صد ثبت علامت تجاری

لوگو ، علامت تجاری یا برند ، نشان دهنده کسب و کار و کیفیت خدمات و محصولات صاحب برند است . دیدن لوگوی هر برند باید ذهنیت مثبتی در مخاطب ایجاد کند و به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را درگیر برند شما کند .

لوگوها یا علامت تجاری باید ساده ، خلاقانه و به دور ا ز پیچیدگی باشد .

pizza box packaging mockup 1135 170 300x225 - صفر تا صد ثبت علامت تجاری - پردیس ثبت

چرا نیاز به لوگو و ثبت آن دارید ؟

لوگو یعنی هویت کاری و امضای کاری شما . لوگوها ، مهر تاییدی ارتباط شما با مخاطبان و مشتریان است . لوگو می تواند نشان دهنده سرویسی باشد که به مشتری ارائه می کنید و به واسطه آن مشتریان می توانند شما و شغل شما را بشناسند .

پس برای ثبت لوگو همین کافی است که بتوانید مشتریان وفادار خود را در حیطه کاری خود حفظ کنید . بعد از ثبت لوگو همیشه می توانید در کنار مشتریان خود باشدی و مطمئن باشید که اشخاص دیگری از لوگو ، برند و علامت تجاری شما سوء استفاده نخواهند کرد و اعتبارتان را در بین مشتریان و مخاطبانتان را از دست نخواهید داد .

لوگو یا علامت تجاری به صورت اختصاصی ثبت می شو د و افراد در کالاهای مشابه اجازه استفاده از آن را ندارند .

علامت تجاری بر چه اساس طبقه بندی می شوند ؟

1.صنایع و محصولات شیمیایی
2.فلزات و مصنوعات فلزی
3.دستگاه و لوازم آلات فنی و علمی و صنعتی
4.مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف
5.مصنوعات نساجی
6.اسباب بازی و لوازم ورزش
7.مواد غذایی و محصولات کشاورزی
8.سایر موارد

چه علائمی قابل ثبت نیستند ؟

  • بر خلاف قانون و عفت عمومی باشد .
  • علائم دولتی مانند هلال احمر
  • علائمی که مورد استفاده همگانی دارند مانند کتاب
  • علامت هایی که قبلا ثبت شده باشد .
  • علائم و کلماتی که مربوط به دولت و مقامات رسمی کشور باشد ؛ مانند پسوند دولتی

ثبت علامت تجاری اجباری نیست و شرکت ها و موسسات می توانند برای خود صاحب برند ، لوگو و علامت باشند و آن را هم به ثبت نرسانند .

ولی برخی از موارد هستند که توسط دولت اجبار به ثبت علائم خود دارند  :

  • دارو های اختصاصی مورد استفاده طبی یا بیطاری
  • مواد غذایی که در بسته بندی و ظرف مخصوص باشند.
  • آب های گازدار
  • لوازم آرایشی که برای استفاده مستقیم بر روی پوست انسان باشد .

ما در پردیس ثبت با اتکاء به تجربه متخصصان حوزه حقوق ثبت تجاری، تضمین بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان را برای امور ثبتی شما داریم.

با ما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

021-28427623

09129371058

چه مدارکی برای ثبت علامت مورد نیاز است ؟

hand holding a pen and filling out a form 23 2147613534 300x282 - صفر تا صد ثبت علامت تجاری - پردیس ثبت

  • مدارک هویتی اشخاص حقیقی (کپی شناسنامه،کپی کارت ملی)
  • مدارک هویتی برای اشخاص حقوقی (آگهی تاسیس و هر گونه تغییرات )
  • داشتن کارت بازرگانی برای کسانی که برند آنها لاتین یا ریشه عربی باشد .
  • آپلودد کردن و ارسال نمونه علامت (همزمان با پر کردن اظهارنامه ، چند نمونه گرافیکی از علامت را همراه با مدارک دیگر آپلود کنید .)
  • ارائه مدارکی برای ثبت علامت که نشان دهنده ی فعالیت شما در حوزه معینی همچون آموزشی،پزشکی و …باشد .
  • .اگر می خواهید از حق تقدم استفاده کنید ، باید مدارک مربوط به آن را همزمان با تسلیم اظهارنامه ارسال کنید .
  • کپی جواز تاسیس بهره برداری ، پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت(برای اشخاص حقوقی)
  • مهر شرکت
  • اگر متقاضی ثبت ، خارجی می باشد باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را بپردازد.
  • هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق جدول تعیین شده می باشد.
  • چنانچه برای انجام امور خود از وکیل استفاده میکنید باید مدارک مربوط به نماینده یا وکیل که دارای حق امضا باشند را نیز ارائه کنید .

 

مراحل ثبت علامت تجاری

to do list concept 1325 491 300x300 - صفر تا صد ثبت علامت تجاری - پردیس ثبت

ورود به سامانه اینترنتی مالکیت صنعیت و تکمیل کردن اظهارنامه ثبت برند ، بر روی لینک ثبت نام کلیک کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  • انتخاب نوع اظهارنامه
  • پر کردن مشخصات مالک ( اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و چنانچه فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کند مشخصات او را درج نمایید . )
  • اسکن مدارک ذکر شده و بارگذاری آنها
  • بررسی دوباره و تایید اطلاعات و مدارک
  • پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت
  • دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن ( بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد)
  • امضای نسخه تایید شده ، که فرد باید یکی از نسخه ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.
  • رسیدگی کارشناسان به مدارک و اظهارنامه ارسالی و در نهایت اعلام نتیجه آن که می توانند ثبت علامت و یا رد آن باشد .

چنانچه با ثبت علامت موافقت شود ، مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی ثبت علامت اطلاع رسانی می شود . ( از طریق پیامک و ایمیلی که در اطلاعات خود وارد کرده اید . لازم به ذکر است که باید آدرس ایمیل و شماره همراه شما معتبر باشد ) و از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می شود  – انتشار این آگهی به خاطر این است که اگر شخص ذینفعی اعتراضی داشته باشد بتواند آن را به اداره مالکیت صنعتی بفرستد .

اداره هم رونوشتی از اعتراض را برای متقاضی ثبت علامت تجاری ارسال می کند و به وی مهلت می دهد که از خود دفاع کند .

متقاضی هم باید استدلالات و دفاعیات خود را به اداره ارسال کند  و اداره دوباره این استدلالات را به شخص ذینفع ارجاع می دهد و سپس تصمیم در ثبت یا رد علامت تجاری می گیرد – و بعد از گذشت یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می شود .

مطالعه کنید : استعلام برند قبل از ثبت

ثبت برند تجاری بسیار تخصصی و تجربی است . مشتریان زیادی در سال های اخیر به ما مراجعه نموده اند و از ثبت ناقص و یا اشتباه با صدمات جبران ناپذیری مواجه شه اند . ما در ثبت پردیس با دانش و تجربه کارشناسان خود بالاترین سرعت و کیفیت امور ثبتی شما را تضمین می کنیم  .

دیدگاهتان را بنویسید