SEO Agency > اخبار > وبلاگ > نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری – / پردیس ثبت

نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری – / پردیس ثبت

  • ارسال شده توسط: admin
  • دسته بندی : وبلاگ

نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری

نامی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید ، درحالی که باید منحصربفرد و مرتبط با فعالیت کاری شما باشد باید به گونه ای باشد که قابلیت ثبت در سامانه مالکیت معنوی را هم داشته باشد .

نکات مهم در ثبت برند و نام برند

  • نام انتخابی شما نباید به هیچ وجه مشابه برند دیگری باشد .
  • در نام انتخابی نباید از اسامی عام ، کلاسیک ، نام کشور ، مقامات و منتسبات دولتی و امثال این استفاده کرد .
  • برای انتخاب نام برند ، پیشنهاد می شود که قبل از هر کاری ، نام برند مورد نظر خود از طریق سامانه http://iripo.ssaa.ir استعلام بگیرید .
مقاله مرتبط : استعلام برند قبل از ثبت
branding advertisment copyright value profile concept 53876 21156 300x214 - نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری  - / پردیس ثبت
نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری

در ایران ثبت برند به صورت نام فارسی صورت می گیرد و اگر متقاضی بخواهد که نام لاتین به ثبت برساند ، ضمن رعایت ضوابط قانونی آن باید متقاضی دارای کارت بازرگانی  باشد .

مقاله مرتبط : شرایط دریافت کارت بازرگانی

ما در پردیس ثبت با اتکاء به تجربه متخصصان حوزه حقوق ثبت تجاری، تضمین بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان را برای امور ثبتی شما داریم.

با ما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

021-28427623

09129371058

  • مدت زمان اعتبار برند بعد از ثبت اظهارنامه برند ، به مدت 10 سال است و اگر برند استفاده تجاری شود به دفعات قابل تمدید است .
  • تمامی برندها نیاز به ثبت ندارند ، مگر اینکه متقاضی برای افزایش کیفیت کار خود بخواهد برند خود را به ثبت برساند .

*برخی از برندها از سوی دولت ملزم به ثبت برند هستند . مانند شرکت های دارویی ، آرایشی ، غذایی و ازاین امثال .

harmony logo 23 2147517139 300x300 - نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری  - / پردیس ثبت
نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری
  • امکان واگذاری نمایندگی برند به شخص دیگر هم وجود دارد . برای این کار متقاضی و شخصی که می خواهد نمایندگی را بگیرد باید به مراجعه به اداره مالکیت صنعتی آن را به ثبت برسانند .
  • مالک برند این امکان را دارد که مالکیت برند را به شخص دیگری واگذار کند . برای انجام دادن این کار ارائه اصل گواهی ثبت برند و درخواست نقل و انتقال برند الزامیست .
  • یکی از موارد مهم در ثبت برند ، تاریخ تقاضای ثبت برند است . چرا که ممکن است که دو یا چند نفر درخواست ثبت آن را داده باشند که بر اساس تاریخ تقاضا و ارسال و تکمیل مدارک ، مالکیت آن به شخص متقاضی داده می شود .

*اگر شخصی برندی را در خارج از کشور به ثبت رسانده باشد و بخواهد در ایران هم آن را به ثبت برساند ، زمانی که درخواست ثبت آن را می دهد ، تاریخ آن به 6 ماه قبل ثبت می شود .

و اگر شخص دیگری در ایران قبلا این تقاضا را داده باشد مالکیت برند به او داده نمی شود و به شخصی که برند خود را قبلا در خارج از کشور ثبت کرده است ؛ داده می شود .

  • هر برند با توجه به فعالیت شغلی آن دارای طبقه بندی خاصی است که در زمان ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید .
  • پس از ثبت برند و اعطای گواهینامه ثبت برند به مالک ، دیگر هیچ شخصی قادر ب ثبت این نام نخواهد بود .

ثبت برند تجاری بسیار تخصصی و تجربی است . مشتریان زیادی در سال های اخیر به ما مراجعه نموده اند و از ثبت ناقص و یا اشتباه با صدمات جبران ناپذیری مواجه شه اند . ما در ثبت پردیس با دانش و تجربه کارشناسان خود بالاترین سرعت و کیفیت امور ثبتی شما را تضمین می کنیم  .

دیدگاهتان را بنویسید