شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

SEO Agency > اخبار > وبلاگ > شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

  • ارسال شده توسط: admin
  • دسته بندی : وبلاگ

شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شما متقاضی محترمی که قصد خرید یک برند تجاری را دارید ! به شما پیشنهاد می دهیم که این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید ، تا مطلع شوید که برندی که قصد خرید آن راخواهید داشت باید چه ویژگی و خصوصیاتی داشته باشد .

برند چیست ؟

 همیشه نمی توان از زبان و گفتار برای بیان و نشان دادن چیزی استفاده کرد و این موضوع بیشتر در فضای کسب و کار به چشم می آید .

چرا که با توجه به مشاغل گوناگون و مشابه گاهی نمی شود به طور دقیق ، منظور خود را با زبان به افراد برسانیم . به همین خاطر ایجاد نام و علامت تجاری کمک خواهد کرد .

36 300x258 - شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شرایط نقل و انتقال برند

برند یا علامت تجاری ، نامی است که برای یک محصول یا خدمت که یک منبع خاص و مشترک دارد استفاده می شود .

با افزایش مشاغل و ایجاد کسب و کار جدید  ، کالاها و خدمات در بسته بندی های مختلف به بازارعرضه می شوند . به همین خاطر صاحبان کسب و کارها برای متمایز ساختن محصولات خود مجبور به استفاده از برند و علامت تجاری مختص خود بر روی آنها شده اند .

این امر کار را برای بازاریابان آسانتر می کند و بهتر می توانند در ذهن مشتری یک تصور خاص ار محصول را به وجود آن آورند و ویژگی های آن محصول را توصیف کنند .

مقاله مرتبط : ثبت علامت تجاری

برند و علامت تجاری شما باید همان چیزی باشد که مخاطب آن را درک کند و باید در بین عموم مردم قرار بگیرد .

یک مثال

” ریکا نام یک برند بود که براحتی در بین افراد جا افتاده است که حتی امروزه با گذشت چندین سال باز هم خیلی از افراد اگر مایع ظرفشویی بخواهند ، معمولا به نام ریکا اکتفا می کند و برای آنها ریکا یعنی مایع ظرفشویی ، فارغ از هر نوع نام تجاری آن . “

این نشان می دهد که این محصول و برند براحتی توانسته بوده است که با تولید محصول با کیفیت ، اعتماد مردم را به محصول خود جلب کند و مشتریان خود را به افراد وفادار آن برند تبدیل کرده بوده است .

در حقیقت یکی از راههایی که باعث می شود یک برند تجاری قوی باشد ، متفاوت بودن آن در کیفیت است . و از این بعد این نام تجاری و برند شما است که مشتریان برای محصولات و خدمات مورد نظرشان به آن اشاره می کنند .

یک برند خوب باید نشان دهنده چه چیزی باشد ؟

یک برند خوب و قوی به دنبال متمایز بودن بین رقبا برای انتخاب خود نیست . یک برند خوب باید ارائه دهنده یک راه حل برای حل مشکلی و رفع نیاز مشتری هدف باشد . یعنی مشتری باید برای آنچه که نیاز دارد ؛ برند شما را به سایرین ترجیح بدهد .

34 300x300 - شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شرایط نقل و انتقال برند

علامت تجاری و برندی خوب خواهد بود که :

به صورت واضح پیام را به مشتری برساند .

دارای اعتبار در بازار باشد .

باعث ایجاد انگیزه در خریدار برای خرید باشد .

با کیفیت خود ، ایجاد وفاداری مشتری را به همراه داشته باشد .

برای موفقیت یک برند و علامت تجاری ، باید نیاز و خواسته مشتریان در چشم انداز هدف کاری قرار گرفته باشد .

برند شما باید مثل یک موجود زنده باشد ، باید آن را رشد و پرورش دهید ، باید آن را خاص و ارزشمند سازید .

یک برند باید بتواند در یک سطح احساسی ، ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کند .

 

ما در پردیس ثبت با اتکاء به تجربه متخصصان حوزه حقوق ثبت تجاری، تضمین بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان را برای امور ثبتی شما داریم.

با ما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

021-28427623

09129371058

اهمیت علامت تجاری و برند

با ثبت برند و علامت تجاری خود ، قاعدتا اهداف بلند مدتی را دنبال خواهید کرد و بر همین اساس باید به وعده هایی که به مشتریان خود می دهید عمل کنید .

داشتن یک برنامه بازاریابی استراتژیک ، درک هدف کلیدی از کسب و کار  ، هماهنگ بودن با اهداف ، شما را قادر می سازد که علامت تجاری و برند شما صرفا برای قبل از خرید مشتری نباشد . بلکه باید جلب اعتماد مشتری و ایجاد وفاداری او ادامه دار باشد .

اگر محصول و یا خدمات شما در حد انتظار مشتری بود ، اگر کیفیتی که به مشتری وعده داده بودید را عملی کرده اید ، اگر نظر مشتری نسبت به خرید خود مثبت ارزیابی شده باشد ؛ یعنی این که شما میتوانید روی آن مشتری به عنوان یک مشتری وفادار حساب کنید .

و نتیجه عمل به تعهدات برند  ،علاوه بر کسب رضایت مشتری ، ایجاد کارمندانی وفادار و متعهد خواهد بود که با درک هدف برند ، به رشد و پرورش آن کمک خواهند کرد .

 

مقاله مرتبط : شرایط ثبت برند تجاری

نقل و انتقال برند

نقل و انتقال برند یا همان خرید و فروش برند و علامت تجاری به معنای تغییر مالکیت برند از مالک آن به شخص دیگر است .

مالک برند ، شخصی است که اجازه استفاده انجصاری و تجاری سازی برند را داراست .

abstract n35 298x300 - شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شرایط نقل و انتقال برند

طبق قانون ، مالک برند می تواند به هر دلیلی چه عدم فعالیت و  یا هر دلیل دیگری برند خود را بطور دائم و همیشگی و یا به مدت زمان مشخصی واگذار کند .

واگذاری برند به دو صورت انجام می شود :

انحصاری : یعنی مالکیت برند هنوز در دست مالک ثبت کننده برند است و فقط یک نمایندگی یا یک محصول یا کالای خود را به شخص دیگری واگذار می کند . که در این صورت شخص دریافت کننده نمایندگی یا کالا حق واگذاری یا اجاره آن را به شخص غیر دیگری ندارد.

غیر انحصاری : شخص دریافت کننده ، خریدار آن محسوب می شود و میتواند در صورت لزوم آن را به شخص دیگری واگذار کند .

*هر کدام از این موارد باید در قرارداد و یا اجازه نامه نوشته شده بین طرفین ، قید گردد .

** اعطای نمایندگی و استفاده از برند و یا خرید و فروش و نقل و انتقال برند باید در اداره مالکیت معنوی به ثبت برسد .

*** در قرارداد نقل و انتقال و یا اجازه نامه آن باید قید شود که برند به طور قعطی یا برای مدت زمان مشخصی به غیر واگذار شده است . مدت زمان شروع و اتمام قرار داده هم باید در اجازه نامه قید شود .

نقل و انتقال برند به دو شکل صورت می پذیرد :

قراردادی یا اختیاری : که در آن مالک برند به هر دلیلی برند خود را به شخص دیگری یا به طور کامل و یا برای مدت زمان مشخصی واگذار می کند . جهت نقل و انتقال برند باید حتما اجازه نامه آن در اداره مالکیت معنوی به ثبت رسیده باشد .

قهری یا غیر ارادی : در این نوع قرارداد ، بعد از فوت مالک برند ، وراث وی می توانند برند را به شخص دیگری واگذار کنند . در این قرارداد ارائه اصل گواهی ثبت برند و گواهی انحصار وراثت الزامیست .

نکات قابل توجه در نقل و انتقال برند :

خریدار باید از به ثبت رسیدن کامل و قانونی برند آگاهی پیدا کند . ( با مراجعه به اداره مالیکت صنعتی )

خریدار ، برندی را می تواند خریداری کند که دارای اعتبار باشد ، برندهایی که تاریخ آنها منقضی شده است ؛ قابل انتقال نیستند . ( مراجعه به اداره مالکیت صنعتی )

جهت تعیین وقت مشاوره با شماره 02128427623 تماس حاصل فرمایید .

شرایط انتقال برند برای خریدار :

شخص خریدار باید موارد زیر را به طور دقیق در اظهارنامه جدید قید کند .

38 300x200 - شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شرایط نقل و انتقال برند

شماره ثبت برندی که آن را خریداری کرده اید .

آدرس و تابعیت خود .

مشخصات فروشنده که در سند انتقال ذکر شده است .

اگر دارای وکیل و نماینده قانونی هستید ، ارائه وکالتنامه وکیل

صحت ثبت کامل و قانونی برند ثبت شده ، که باید ضمیمه اظهارنامه شود . – گواهینامه معتبر برند –

چه مواردی باید در درخواست نقل و انتقال برند قید شود ؟

شماره ثبت و تاریخ ثبت برند ( زمانی که مالک اصلی آن را به ثبت رسانده است )

اطلاعات فردی و هویتی خریدار و فروشنده

اگر قرار بر انتقال قسمتی از خدمات و کالاها است ، موارد آن قید شود .

سند انتقال

وکالتنامه وکیل ( در صورت داشتن هر کدام از طرفین قرارداد )

مدارک لازم جهت نقل و انتقال برند

37 300x200 - شرایط نقل و انتقال برند – خرید و فروش برند و علامت تجاری

شرایط نقل و انتقال برند

کلیه اسناد مربوط به ثبت برند ( روزنامه آگهی اول ، آگهی رسمی ، گواهی ثبت برند )

شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده

سند صلح که در دفاتر رسمی کشور به ثبت رسیده است . برای ثبت در دفاتر رسمی باید حتما نامه مربوطه به استعلام نقل و انتقال برند گرفته شده باشد . این نامه ، نشان دهنده این است که برند دارای اعتبار و فعال می باشد .

شماره اظهارنامه و ثبت برند و رمز ورود به سامانه اداره مالکیت صنعتی

ارائه مدارک انحصار وراثت در صورت نقل و انتقال قهری

وکالتنامه وکیل در صورت وجود

رسیدهای پرداختی هزینه ها

اسکن روزنامه آخرین تغییرات شرکت و اعضای هیات مدیره برای اشخاص حقوقی

شناسنامه و کارت ملی کلیه دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی

 

مقاله مرتبط : شرایط خرید و فروش علامت تجاری

ثبت برند تجاری بسیار تخصصی و تجربی است . مشتریان زیادی در سال های اخیر به ما مراجعه نموده اند و از ثبت ناقص و یا اشتباه با صدمات جبران ناپذیری مواجه شه اند . ما در ثبت پردیس با دانش و تجربه کارشناسان خود بالاترین سرعت و کیفیت امور ثبتی شما را تضمین می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید